سردرد سان سیتی

سردرد سان سیتی (SUNCT )

این نوع سردرد در زمره ی سردرد های کوتاه مدت قرار دارد. طول مدت سردرد سان سیتی معمولا از چند ثانیه تا حدود 4 دقیقه می باشد.

مشخصات سردرد SUNCT

– سردرد سان سیتی یک طرفه می باشد و ممکن است فرد در طول روز بارها دچار این نوع سردرد شود.
– سردرد SUNCT چون یک طرفه می باشد، با میگرن عصبی اشتباه گرفته می شود.
– شدت این سردرد بسیار زیاد است و همانطور که گفته شد ممکن است در طول روز به دفعات تکرار شود.

علائم سردرد سان سیتی

– برخلاف میگرن در این سردرد معمولا شاهد حالت تهوع نمی باشیم.
– چشم در طرفی که سردرد ایجاد شده است، پر آب می شود و پلک ها حالت سنگین پیدا می کند.
– تعریق در سمتی که درگیر این سردرد می شود در ناحیه پیشانی محتمل است.
تمامی علائم ذکر شده ناشی از تحریک سیستم خودمختار یا همان اتونوم، می باشند.

سردرد سان سیتی

درمان دارویی سردرد SUNCT

به طور معمول داروهایی از قبیل داروهای ضد تشنج در درمان این نوع سردرد موثر هستند. شایان ذکر است با توجه به عوارض این داروها، لازم است از مصرف خودسرانه ی این داروها خود داری گردد.
بنابراین با مراجعه به متخصص مغز و اعصاب شرایط جسمانی شما و علائم سردرد سان سیتی مورد بررسی و معاینه قرار می گیرد و بهترین راهکار درمانی برای رفع و توقف سردرد مذکور از سوی پزشک مربوطه تجویز می شود.
همان طور که در مطالب فوق ذکر شد؛ چون سردرد سان سیتی یک طرفه می باشد در اکثر اوقات با میگرن اشتباه گرفته می شود. اما لازم به ذکر است که داروهای ضد میگرن هیچ تاثیری در درمان این نوع سردرد ندارند!
با تشخیص نادرست سردرد و مصرف داروهای نامناسب، سردرد بیمار نه تنها متوقف نمی شود بلکه فرد دچار عوارض و ناراحتی های بیشتری نیز می شود.

دکتر علیرضا یاراحمدی ، متخصص مغز و اعصاب و فوق تخصص اختلال خواب از آمریکا می باشند؛ شما عزیزان می توانید به منظور مراجعه حضوری و کسب راهنمایی های لازم، از طریق زیر اقدام کنید:
شماره های تماس: 09127262653 /  88883718  /  09306487878
صفحه اینستاگرام

خلاصه مطلب

همانطور که می دانید تشخیص صحیح، لازمه ی انتخاب راهکار درمانی مناسب می باشد. پس توصیه می شود در هنگام بروز سردرد SUNCT، به متخصص مغز و اعصاب مراجعه نمایید تا علائم سردرد شما مورد بررسی و معاینات پزشکی قرار گیرد.
با بررسی های دقیق پزشکی علت اصلی سردرد تشخیص داده می شود و به دنبال این امر؛ بهترین راهکار درمانی از سوی پزشک مربوطه تجویز می شود.

چهار − 2 =