صرع کلونیک

حرکات انقباضی و تشنجی بدن و یا قسمت هایی از بدن، مشخصه اصلی صرع کلونیک می باشد.
• این نوع صرع می تواند یک ناحیه و یا هر دو سمت مغز را درگیر کند.
• حرکات صرع کلونیک با کنترل فرد، متوقف نمی شود.

صرع-کلونیک

صرع کلونیک چیست؟

صرع کلونیک به معنای سفت شدن و شل شدن سریع عضلات بدن همراه است که پشت سر هم نیز تکرار می شوند. این حرکات با تغییر موقعیت دست و پا، و حتی به کنترل درآورن فرد نیز متوقف نخواهند شد.
حرکات انقباضی که با عنوان صرع کلونیک شناخته می شوند، تنها در حد چند ثانیه تا چند دقیقه ادامه دارند. اما در صورتی که این حرکات با سفت شدگی عضلات نیز همراه باشند، در حدود یک تا دو دقیقه ادامه می یابند.

چه کسانی بیشتر در معرض ابتلا به صرع کلونیک هستند؟​

احتمال بروز صرع کلونیک در تمامی سنین وجود دارد، از جمله نوزادان. البته علائم این نوع صرع در نوزادان، به ندرت مشهود می باشد. اما این نکته را درنظر داشته باشید که بروز علائم این صرع در افراد بزرگسال، به درمان های طولانی مدتی نیاز دارد.
بعد از بروز صرع کلونیک، فرد قادر به ادامه فعالیت های خود می باشد، به خصوص اگر از وجود چنین اختلالی آگاه نباشد، اما فردی که می داند مبتلا به صرع کلونیک است، بهتر است چند دقیقه ای اتراحت کند و سپس فعالیت خود را ادامه دهد.
یکی از مهم ترین اقدامات زمان بروز حملات، محافظت از فرد در برابر آسیب و صدمه می باشد.
هرگز مانع حرکات و تکان های فرد نشوید.
در صورتی که صرع کلونیک به صرع تونیک- کلونیک تبدیل شود، ممکن است فرد با گیجی و خستگی مواجه شود
تناوب و تکرار حملات صرع کلونیک، به علت بروز اختلال و خود فرد بستگی دارد. برخی افراد به ندرت دچار این نوع صرع می شوند، در حالی که برخی دیگر، بیشتر…

بعد از بروز صرع کلونیک، فرد قادر به ادامه فعالیت های خود می باشد، به خصوص اگر از وجود چنین اختلالی آگاه نباشددکتر یاراحمدی متخصص مغز و اعصاب و فوق تخصص اختلال خواب از امریکا درمان های خاصی برای بیماران در مطب انجام می دهد . جهت مشاوره و مراجعه با شماره های ۰۹۳۰۶۴۸۷۸۷۸ و ۸۸۸۸۳۷۱۸ تماس بگیرید.برای ارتباط با دکتر به اینستاگرام مراجعه کنید .

تشخیص صرع کلونیک

جهت تشخیص صرع کلوینک، متخصص مغز و اعصاب، به بررسی علائم بالینی بیمار می پردازد، نوار مغزی (تست انسفالوگرافی) نیز انجام می شود، تا فعالیت الکتریکی مغز، ثبت گردد. با انجام این تست، نوع صرع نیز تشخیص داده می شود.

صرع کلونیک

درمانی که برای صرع کلونیک در نظر گرفته می شود، مصرف داروهایی است که بر اساس محل شروع صرع در مغز، تجویز می شوند.

اگر شخص علاوه بر صرع کلونیک اختلال خواب نیز داشته باشد ، دکتر یار احمدی درمان اختلال خواب بیمار را هم می تواند درمان نمایید.