درمان کمردرد با طب سوزنی

درمان کمردرد با طب سوزنی

از جمله روش های درمانی برای کمردرد و دیسک کمر طب سوزنی می باشد . این روش در مقایسه با سایر روش های درمانی دارای عوارض کمتری برای بیمار می باشد. طب سوزنی روی مهره های کمر ، مهره ها و مفاصل خاجی-لگنی موثر بوده و باعث کاهش درد و التهاب در این نواحی می شود. بعلاوه با روش خاصی از طب سوزنی میتوان با بر طرف نمودن اسپاسم عضلات دو طرف ستون فقرات ( عضلات پارا اسپاینال) کمر دردهای حاد ناشی از اسپاسم عضلات را در یک تا چهار جلسه درمان نمود.
طب سوزنی به عنوان موثرترین درمان غیر جراحی برای بیماری دیسک کمر شناخته شده است.

درمان-کمردرد-با-طب-سوزنی

درمان-کمردرد-با-طب-سوزنی

مزایای طب سوزنی

1. علاوه بر درمان دیسک کمر باعث بهبود دیسک گردن می شود .
2. طب سوزنی با تاثیر بر رشته های عصبی پس سیناپی باعث بهبود درد می شود .
3. مایعی میان بافتی در اطراف دیسک وجود دارد که از طریق طب سوزنی مقدار این مایع افزایش یافته و باعث ترمیم دیسک بین مهره ها می شود.
4. بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن از طریق افزایش سلول های دفاعی بدن، دیگر اثر مثبت طب سوزنی می باشد

مقایسه روش جراحی با طب سوزنی

یکی دیگر از روش های درمان دیسک کمر جراحی می باشد که دارای تفاوت هایی با طب سوزنی می باشد که شایع ترین آن به شرح ذیل می باشد :
1. درصد موفقیت درمان دیسک کمر با جراحی بالا می باشد در صورتی که طبق بررسی های انجام شده درمان به وسیله طب سوزنی، دارای بیشترین نتایج موفقیت آمیز می باشد.
2. جراحی دیسک کمر دارای عوارض جانبی مانند تنگی کانال نخاعی و فشار ثانویه روی ریشه اعصاب نخاعی می باشد در صورتی که در طب سوزنی فرد دچار هیچ گونه عارضه نمی شود.
3. فرد بعد از جراحی بصورت موقت دچار درد و محدودیت های حرکت می شود در حالیکه در طب سوزنی درد از بین رفته و مشکلی در انجام فعالیت های روزمره خود ندارد.
نکته قابل توجه این است که جراحی در شرایط خاص و اورژانسی مانند دیسک کمر به همراه بی اختیاری ادرار موثر می باشد .

تاثیر طب سوزنی در درمان کمردرد

1. طب سوزنی با تحریک رشته های عصبی باعث ترشح اندروفین –انکفالین و بتااندروفین می شود. این مواد از ناحیه نخاع ، مغز میانی، هیپوفیز و هیپوتالاموس ترشح شده و باعث تسکین درد می شود.
2. طب سوزنی باعث کاهش التهاب می شود.
3. طب سوزنی با افزایش جریان خون باعث کاهش انقباض عضلات شده که به بهبود حرکت مفاصل منجر می شود .
4. طب سوزنی در مقایسه با جراحی دارای هزینه کمتری می باشد .

فرآیند درمان طب سوزنی

درمان به وسیله طب سوزنی نیاز به یک دوره درمانی دارد که 1الی 12 جلسه می باشد . در برخی موارد فرد بعد از یک دوره کاملا بهبود نیافته و نیاز به جلسات بیشتری دارد . هر هفته حداقل یک بار فرد باید برای درمان مراجعه کند که هر جلسه بین بیست دقیقه الی یک ساعت زمان می برد . در صورتی که طب سوزنی به همراه بادکش یا ماساژ انجام شود دارای تاثیر بیشتری می باشد.

با تشکر، مدیریت سایت دکتر یار احمدی متخصص مغز و اعصاب

پاسخ

18 − شانزده =

Call Now Button